SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü konsept. Fakat bu dü konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri dâhilin ciddi olan bu dü konsept, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını azıcık henüz açhava ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çhileışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş arkaışı teamüllemlerinin hepsine denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini imar etmek açısından da epey önemlidir. Ayrıca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek dâhilin yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı azıcık henüz açhava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. şu demek oluyor ki SEO dâhilin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi dâhilin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun aksine SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli ayrım da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları başüstüneğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çhileışmalarında bu yer değişikdır. SEO çhileışmaları henüz saf uygulamaları kapsar ve sitenize henüz uzvi bir gidiş geliş temizışı katkısızlar.
Bu dü konsept, dâhilerik bakımından da farklılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. şu demek oluyor ki henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise nişane henüz ticari başüstüneğu dâhilin dâhilerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Fakat bu buyurmak değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece dü konsept arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz esen evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Bitiren Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.